måndag 24 januari 2011

v3 2011

 Vi började veckan med att lära oss mycket om räven. Sen målade vi en rävbild som vi till sist skrev en text till.
 Sist på tisdagen pratade vi om några av Sveriges landskap och tittade på ett avsnitt av Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige.

 På onsdagar har vi läsgrupp och i den här gruppen läser vi om Mini och den magiska stenen.

 Sist på onsdagen målade vi en var sin vinterbild.

 Den här terminen har vi börjat med skriv- och matteläxor via mejl. Så här ser några av läxorna ut.



 I fredags lärde vi oss en hel del om rådjuret och målade en bild kring detta.

Det var allt för denna vecka men änn finns det mycket att berätta om vårt arbete i skolan.
Alla har blivit så duktiga och vetgiriga samt hjälpsamma. Det är en fröjd att arbeta tillsammans med så glada och positiva barn. Ha det bra, Nina

1 kommentar:

  1. Hej!
    Nu följer jag er blogg och hoppas att kommentaren kommer fram. När jag försökte förut fungerade det inte.
    Det är så roligt att se hur duktiga ni har blivit.
    Jag hoppas att alla kan klockans hela och halva timmar och kanske också kvart över och kvart i. När jag skriver detta är klockan 12.15.
    Jag undrar om ni vet hur man säger då?
    Jag kämpar nu med min fot för att den ska bli bra.
    Jag gör fotgymnastik varje dag.
    Är det någon som vill skriva brev till mig så blir jag jätteglad.
    Det är så långtråkigt att vara hemma och inte kunna gå ut heller.
    Det är så halt ute så jag vågar inte gå med mina kryckor på isen.

    Kramar till er alla!
    Margaretha

    SvaraRadera